CAMILLA JACOBSEN


DE-STRESS
- Onsdage kl. 9:30-10:45

Camilla Jacobsen SALIG DE-STRESS
 
 

 

 

“For mig er yoga lige så vigtigt som at trække vejret. Jeg har haft den med mig under begge  mine graviditeter, og når livet har været svært. Derfor elsker jeg også at undervise og give yoga videre til andre.”

 


 

NÆNSOM YOGADAME MED INDRE STYRKE

Selvom Camilla oprindeligt er uddannet teolog, er hendes timer befriende fri for prædikener. Frihed, kreativitet og humor er nemlig de væsentligste pejlemærker på Camillas værdikompas, og hun har en særlig evne til at skabe en afslappet og behagelig stemning, hvor du kan lege yogaen ind uanset dine forudsætninger. Men tag ikke fejl, der styr på tingene. Camilla forstår at lede og er vant til at have mange bolde i luften som projektleder i Scleroseforeningen.   

De dynamiske yogaformer ashtanga og vinyasa/flow har altid været fixpunkter på Camillas yogakompas. Gentagelserne og muligheden for at koble hovedet fra, fokus på styrke, varme og vejrtrækning, der til sidst smelter sammen i et meditativt flow, har ofte givet hende det pusterum, hun har haft brug for i en hæsblæsende hverdag. Men der er tidspunkter, hvor alt det dynamiske ikke giver nok ro, og de seneste år har Camilla fundet ro og dybde i de mere rolige yogaformer.

Da hun for et par siden på egen krop mærkede, hvad “for mange bolde i luften” kan gøre ved ens krop, vejrtrækning og humør, gik hun i en periode helt væk fra den dynamiske yoga og koncentrerede sig udelukkende om yoga, der kunne hjælpe hende med at blive rask igen. Det var yoga med blide bevægelser, dyb vejrtrækning, lange stræk og restorative stillinger, fordi netop det gav hendes krop og sind den ro og hvile, der lindrede stress-symptomerne.


Timen for dig, der ikke har trukket vejret i lang tid. Hvis dit hjerte slår en anelse for hurtigt, og sommerfuglene i maven ikke mere handler om, at der skal ske noget spændende, men er permanent uro, så er de-stress klasserne lige noget for dig. Camilla Jacobsen guider din krop frem til en større tilstand af ro ved først og fremmest at have fokus på vejrtrækningen gennem åndedrætsøvelser med og uden bevægelse. Vi arbejder med små flowsekvenser, som vi tilsætter lange grundige stræk og hjælper kroppen til at hvile i restorative stillinger. Timen slutter hver gang af med guidet afspænding, der hjælper dig til at finde fuldkommen ro.



Camilla-Jacobsen.jpg
  • Udd prana yoga shala,
    RYS 200
     

  • Efteruddannelse i prana yoga shala,
    Yin/kinesisk medicin RYS 30
     

  • 10 timers Yin kursus for yogalærere hos Kirstine Marie Rost
     

  • Efteruddannelse i Stabilitet&Flow RYS 30
     

  • Efteruddannelse i Restorativ Yoga RYS 30