LISBETH BEIERHOLM


SALIG RESTORATIV
- torsdage kl. 16:00-17:30

SALIG YIN
- onsdag kl. 16:30-17:30

SALIG HATHA
- onsdag kl. 18:30-19:45
 

GENOPLAD DIG SELV
- Fredag den 18. maj kl. 16:00-19:00

GEAR NED TIL FERIEN MED RESTORATIV YOGA
- Fredag den 22. juni kl. 16:00-19:00

14022374_1580140735625096_1232426806044541626_n.png
 
 

 

“Da jeg var i starten af 40'erne, så jeg en dag en pige stå på Knippelsbro og kigge ud over vandet. Jeg var lige ved at falde af cyklen. Lige der gik det op for mig, at jeg ALDRIG selv stoppede op og sjældent var nærværende over for mine børn og min mand. Dér skete en kobling, som jeg giver yogaen æren for at have banet vejen for. Der var hul igennem, og jeg fik kontakt til, hvad jeg rent faktisk trængte til og havde lyst til.”

 


 

JORDNÆR OG HJERTEVARM

Lisbeth har den der smittende ro over sig efter 17 års yogapraksis, en to-årig yogauddannelse hos Dansk Yoga - og efteruddannelserne i yogaterapeutik, restorativ yoga, yin yoga og yin yoga massage samt et “Anatomy Trains”-kursus.

Anatomy Trains handler om, hvordan kroppen er forbundet gennem bindevævet, også kaldet fascia, og hvad man kan gøre for at øge sin bevægelighed (Google det og læs mere - det er for vildt!).

Lisbeth har de seneste år afholdt workshops i restorativ yoga og forløb med restorativ yoga til stressramte. Desuden afholder hun yoga- og mindfulness retreats både i Danmark og i udlandet. Med andre ord er det særligt den blide og terapeutiske del af yogaen, der har Lisbeths hjerte. Derudover har Lisbeth ernæret sig ved at lave undertekster til TV igennem 35 år.
 

 

Her kan du læse Lisbeths blog-inlæg fra Stressforeningens hjemmeside, hvis du vil vide lidt mere om restorativ yoga, og hvordan det kan have en indvirkning på din hverdag, uanset om du er stressramt eller bare gerne vil give dig selv en pause: 


Forebyg stress og lad op. Ved regelmæssigt at praktisere restorativ yoga lærer du at give slip på andre måder end ved bare at smide dig på sofaen. Yogalærer Lisbeth Beierholm guider dig rundt i hele kroppen og støtter dig i at mærke efter og blive bedre til at lytte efter kroppens signaler. Det er første skridt i at kunne hvile, når du trænger til det, og etablere de mentale pauser du har brug for i din hverdag for at give sindet ro og genopbygge ressourcer, der gør dig bedre rustet til at klare livets op- og nedture og stressfulde perioder. Restorativ yoga hjælper med at reducere og forebygge stress, skabe mere ro og overskud i hverdagen, mindske nedtrykthed, angst, søvnløshed, muskelspændinger og forhøjet blodtryk, slippe spændinger i bindevævet, ilte blodet, så affaldsstofferne udskilles og afbalancere kroppens energier.


- mandage kl. 9:00-10:30
- torsdage kl. 16:00-17:30


YIN YOGA


Yin yoga er en stille, meditativ praksis med siddende og liggende stillinger, som holdes i 3 - 5 minutter hver, hvor du strækker og styrker bindevævet - det er det fine netværk, der holder sammen på kroppen og giver den struktur. Gennem stræk af bindevævet fra issen til spidsen af storetåen arbejder yin yoga med blokeringer i de energibaner eller meridianbaner, som også akupunktører benytter. Træningsformen er et godt supplement til mere aktive motionsformer som løb og styrketræning og kan virke helende og forebygge skader, åbne blokering og træne din opmærksomhed på kroppens alarmberedskab.


  • 2-årige yogalæreruddannelse, 
    Dansk Yogas
     
  • Yogaterapeutik
     
  • Restorativ yoga
     
  • Yin yoga
     
  • Anatomy Trains
     
  • Yin yoga massage