Posts in OVERSIGT
Irritabel tarm? Hvad holder dig fra at ændre din tilstand?

Fordøjelsesbesvær, oppustethed, mavesmerter, forstoppelse og diarré, kvalme og ondt i kroppen. Kan du nikke genkendende til disse onder, så lider du måske af en irritabel tarm? Det kan være du har hørt dette mange gange før, men har du tænkt over, hvad der holder dig tilbage i kampen mod irritabel tarm?

Zone- og psykomotoriskterapeut Lisbet Kokholm Nør giver dig en guide til at forstå din irritable tarm og tage de første skridt mod et bedre liv med konkrete støttespørgsmål og gode råd.

Read More
OVERSIGTMADEENA JESNSEN
Refleksterapi til spændinger og hormonel ubalance

Vidste du, at hele din krop er afspejlet i dit ansigt. Nøjagtigt ligesom det er afspejlet i dine fødder. Og ligesom zoneterapeuter løsner op for fysiske og mentale spændinger ved at trykke på bestemte punkter under dine fødder, kan du løsne op ved at trykke dig selv bestemte steder i ansigtet. Refleksterapeut og thetahealer Eva Gøttrup fortæller her hvordan.

Read More
FRIHED og 6 konkrete værktøjer til at opnå netop det

Frihed og frygt går nogle gange hånd i hånd hen ad livets landevej. Her går vi og drømmer om friheden og alle de ting, vi gerne ville gøre med den. Og samtidig frygter vi de skridt, der fører os netop derhen. Den store vej, hvor vi bare lader os flyde med, og bevidst eller ubevidst lader andre træffe beslutninger for os føles jo umiddelbart tryg. Frihedens smukke sti skal vi selv skabe. Men måske er det slet ikke så uoverskueligt. Psykoterapeut Cecilie Bjørk giver 6 konkrete værktøjer til, hvordan du kan begynde at bane vejen for mere kropslig og mental frihed i dit liv.

Read More
OVERSIGTMADEENA JESNSEN
5 øvelser, der styrker dit barns selvværd

Mange børn kan godt bøvle lidt med selvværdet. Også selvom vi med ord dagligt minder dem om, hvor fantastiske de er. Vi kan nemlig ikke tænke os til bedre selvværd alene. Vi skal også opleve, at vi kan klare nye udfordringer og navigere i livet gennem kroppen. Når vi træner kroppen, producerer vi samtidig dopamin i hjernen. Det er det signalstof, som giver indre glæde, ro og balance. Hvis vi træner kroppen og vores mentale fokus samtidig, øger vi den følelse. Det gælder også får børn, og vores skønne børneyogalærer Rikke Dall-Hansen giver dig her 5 gode øvelser, I kan lave sammen på stuegulvet og samtidig styrke selvværdet.

Read More
OVERSIGTMADEENA JESNSEN
Sover du godt?

Søvn er essentielt. Det ved du sikkert godt. Men nogle gange kan det være svært at falde i søvn om aftenen, hvis tankerne hvirvler rundt i hovedet, og du roterer rundt på madrassen som en anden grillkylling. Kender du det, så har vi en god nyhed til dig. En enkelt stilling fra den restorative yogatradition kan nemlig forbedre din søvn. Stillingen er helt simpel og kræver ikke, at du er en trænet yogi. Alle kan være med her. Lisbeth Beierholm forklarer trin for trin, hvad du skal gøre.

Read More
OVERSIGTMADEENA JESNSEN
Kontoryoga

Sidder du foran en skærm det meste af dagen - enten på arbejde, eller fordi du liiiiiige skal se det sidste afsnit af den der serie, når du kommer hjem, og ungerne endelig er faldet i søvn? Så kender du måske følelsen af en fastlåst nakke, stive led og ømme skuldre og ved, at sådanne følelser godt kan kvæle lidt af glæden og flowet i hverdagen. Faktisk døjer 12-15 procent af arbejdsstyrken med rygsmerter. Hvis du er en af dem, kan du selv gøre noget ved det.

Read More
OVERSIGTMADEENA JESNSEN